lauantai 27. heinäkuuta 2019

Viisivuotiaat ovat (tähän mennessä) parhaita

Viisivuotiaiden kanssa on niin paljon helpompaa reissata ympäri Suomea:
- autossa istuminen onnistuu jo ilman sen suurempia huutoja (kunhan aikuiset jaksavat kuunnella noin sadatta kertaa Siiri - äänikirjoja)
- ruoka-ajat eivät ole enää niin tarkkoja ja ruokavaliokin voi koostua välipalakekseistä ja jäätelöstä
- mulla oli jossain vaiheessa mielessä tämän listan jatkoksi monta muutakin seikkaa, mutta nyt just helle ja muuttostressi on vienyt kaiken ylimääräisen mun päästä



Pojat täyttivät 5 vuotta pari viikkoa sitten. Synttäripäivä osui keskelle meidän Suomi-kierrosta, ja vietettiin sitä pienesti sukulaisten luona pohjoisessa. Oltiin kaikkiaan kaksi viikkoa reissussa, ja monta kertaa tuon autoreissun aikana mietin, että kuinka ihania nuo pojat ovatkaan.



Pahimmat pikkulapsi-härdelli-vuodet ovat takanapäin (VIHDOINKIN). Viisi vuotta, erittäin pitkät ja välillä äärimmäisen raskaat viisi vuotta. Nyt juuri elämä on kivaa. Ei se helppoa ole, mutta nyt mä voin sanoa nauttivani täysillä äitiydestä. Mun iholla ei enää olla joka sekunti, mä voin hengittää vapaammin. Mun erityinen Nipsu tulee pärjäämään omalla tavallaan elämässä.


Mä rakastan viisivuotiaita pikkupoikia. Paras ikä ikinä (ainakin tähän mennessä)!

1 kommentti:

  1. Tämä on totta, että automatkat varsinkin menee sujuvammin. Ei tavitse pelätä yhtään tylsistymistä kun pojat katselee hinausautoja ja rekkoja intopiukeena. Myös nuo ruoka-ajat ovat helpottuneet.

    VastaaPoista